advertorial

מצלמות אבטחה, מצלמות ניסתרות ומה שביניהן (המדריך המלא)

שמעתם שמצלמות אבטחה זה חשוב אבל אתם לא יודעים מאיפה להתחיל ? אספתי עבורכם את כל מה שחייב לדעת על מצלמות אבטחה לפני שקונים בשפה מובנת לכל.

מצלמות אבטחה לבית –  שימושים עיקריים

  1. תיעוד פריצות וגניבות– השימוש הנפוץ ביותר של מצלמות אבטחה הוא כמובן תיעוד לצורך מקרים של פריצות לבית וגניבות. תיעוד של הפורצים או הגנבים יכול לסייע במציאתם ובעזרת מצלמות מיוחדות (ראו בהמשך) תוכלו אפילו למנוע את מעשי השוד. תיעוד גניבות יכול גם להתייחס לתיעוד עובדים או לקוחות שגונבים.
  2. תיעוד מקרי אלימות מצד מטפלים– יותר מאשר חשוב לנו הרכוש הפרטי חשובים לנו האנשים היקרים לנו. בעזרת מצלמת אבטחה תוכלו לתעד את המתרחש בבית שלכם ולוודא שהמטפל של הילד שלכם או של ההורה המבוגר לא מתנהג באלימות כלפיהם.

מה צריך לבדוק לפני שקונים מצלמת אבטחה?

איכות ההקלטה

בדקו את איכות הצילום של המצלמה כדי לוודא שהיא עונה על הצרכים שלכם. מומלץ לבדוק האם ניתן לזהות באמצעות הצילום תמונות פנים ומספרי רכב. אם אתם לא מבינים באיכויות של מצלמות, פשוט בקשו מהמוכר לראות סרטון שצולם בעזרת המצלמה על מנת לאמוד את איכות הצילום.

צילום לילה

אין מה לעשות, גנבים אוהבים לגנוב בעיקר בלילה. לכן, אם המצלמה שלכם לא יכולה לצלם בחושך היא לא שווה הרבה.

התראות בעת גילוי תנועה

מצלמות אבטחה לא נועדו רק לתיעוד מעשי פשיעה. קיימות מצלמות ששולחות התראות לסמארטפון כאשר הן מזהות תנועה.

צפייה מרחוק

יוצאים לחופשה ? נמצאים רחוק מהבית ? קיימות מצלמות שמאפשרות לכם לצפות בשידור חי בצילום של מצלמת האבטחה דרך הסמארטפון.

זמן שמירה

לא כל פשע מתגלה מיד. במקרים מסוימים תצטרכו להוציא הקלטה ממצלמות אבטחה מלפני חודשים רבים. לכן רכשו מצלמת אבטחה עם זמן השמירה הגבוה ביותר כדי שתוכלו להשתמש בהקלטות מלפני זמן רב בעת הצורך.

חסינות מפני פגעי הטבע

מצלמת אבטחה שמוצבת מחוץ לבית חשופה לפגעי טבע שונים כמו גשם, שמש ובעלי חיים מעופפים. כדי שמצלמת האבטחה שלכם תחזיק מעמד לאורך זמן בדקו שהיא עמידה וממוגנת מספיק.

מצלמות אבטחה ופגעי הטבע

בכל מקרה, לפני שקונים התייעצו עם מומחה

ישנם הרבה גורמים ופרטים שצריך לבדוק לפני שקונים מצלמת אבטחה וממקמים אותה. לפני שאתם רוכשים התייעצו עם מומחה ותארו לו את הצרכים שלכם, את המטרה שלשמה אתם צריכים מצלמה אבטחה ואת המרחב שסובב את המצלמה.

 

ניקוי עדשות המצלמה – בלי זה המצלמה לא שווה כלום !

הנה משהוא שרוב בעלי מצלמות האבטחה לא יודעים – אתם חייבים לנקות את עדשות מצלמות האבטחה, אחרת הוידאו של ההקלטה יהיה מטושטש ולא יהיה ניתן לזהות דברים קריטיים לאחר מעשה. מצלמות אבטחה בדרך כלל נמצאות בחוץ והן חשופות לפגעי הטבע כולל הצטברות של לכלוך ואבק על עדשת המצלמה, דבר שגורם להקלטת הוידאו להיות לא מספיק חדה.

מה אתם יכולים לפספס אם יש לכם אבק על עדשת המצלמה ?

אמנם הוידאו שלכם לא יפגע לגמרי ותוכלו לראות את המרחב המצולם אבל יתכן ותפספסו פרטים חשובים כמו מספרים של לוחיות זיהוי, פרצופים ועוד.

עדשה מטושטשת של מצלמת אבטחה

שני מקרים אבודים של עדשות מצלמה לא נקיות

הצורך לכתוב על נושא זה נבע מעדות לשני מקרים שבהם עדשת מצלמה מאובקת קברה כל קצה חוט להגיע אל הפושע:

  1. דריסה של קשיש– הייתי עד למקרה שנהג דרס קשיש במרכז עירוני ונסע מבלי להתקשר לקרובי משפחתו. בדרך פלא בעלי החנויות הסכימו לשתף פעולה ולמסור הקלטות וידאו ממצלמות האבטחה שאפשרו לצפות באירוע מכל זווית אפשרית. כל שהיה צריך הוא מספר הרכב כדי לזהות את הדורס. לדאבון הלב אף עדשת מצלמה לא הייתה נקייה וכתוצאה מכך לא היה ניתן לזהות את מספר הרכב ולא את פרצופו של הדורס (הוא יצא כדי לבדוק מה מצבו של הקשיש) גם לאחר מסירת הסרטונים למשטרה.
  2. גניבה של 3 זוגות אופניים חשמליות– נגנבו 3 זוגות אופניים ממתנ"ס נעול. הגנבים ברחו עם האופניים ועברו על יד ביתו של שכן שהיה מצוייד במצלמות אבטחה משוכללות, אך לאחר בדיקת סרטי ההקלטה לא היה ניתן לזהות כלל את מספר הרכב מאף מצלמה.

מצלמה לרכב –  למה אתם צריכים ?

הרכב הוא כמו הבית השני שלנו, אך רבים לא מבינים מדוע צריך להחזיק מצלמה קבועה ברכב, אז ריכזתי את 3 הסיבות העיקריות שאתם צריכים להחזיק מצלמה לרכב:

תיעוד תאונות דרכים – מי אשם ?

במקרה של תאונת דרכים אתם עלולים להיכנס למצב שבו הצד השני מאשים אתכם לשווא וזה כמובן מתבטא בתשלום פיצויים על נזקי גוף ורכב. כדי להימנע ממצב שבו אתם מתקשים להוכיח את הטענות שלכם, תצטרכו מצלמת אבטחה קבועה ברכב.

מצלמות רכב להוכחת האשם לאחר תאונה

תיעוד נזקי הרכב גם כשאתם לא בסביבה

כמה אנשים שגורמים נזק לרכב חונה באמת משאירים פרטים כדי לפצות את בעל הרכב ? כדי לא לסמוך על המצפון והיושרה של הנהג שגרם נזק לרכב שלכם מומלץ להחזיק מצלמת רכב שתתעד את המרחב שסביב לרכב, כך שבמקרה שמשהוא פגע ברכב שלכם ולא הייתם בסביבה תוכלו לדעת מה מספר הרכב כדי לתבוע ממנו פיצויים על הנזקים.

מניעת דו"ח מיותרים –  שוטר, אני לא אשם !

כבר קרו מקרים שבהם שוטרים נתנו דוחו"ת תנועה לא מוצדקים. במקרים אלו, גם אם הצדק אתכם יהיה קשה להוכיח את טענותיכם כאשר המקרה לא מתועד. לכן מומלץ להשתמש במצלמת רכב קדמית שתתעד את הנסיעה שלכם.

צפו בסרטון שמציג שוטר נותן דו"ח שקרי לנהג:

היי אני מאחוריך !

כשאנו נוסעים ברוורס למשל כאשר אנחנו יוצאים מהחניה אנחנו צריכים לסובב את הראש אחורה כדי לוודא שאין מאחורינו רכב או בני אדם שאנו נפגע בהם בטעות. אז אם נמאס לכם לסובב את הראש באי נוחות תוכלו להשתמש במצלמת רכב אחורית שתצלם את המרחב שמאחורי המכונית ואתם תוכלו לצפות במתרחש דרך מסך שנמצא בקדמת הרכב.

תיעוד חוויות

בעזרת מצלמה קדמית לרכב תוכלו לתעד חוויות מטיולים, נסיעות עם משפחה וחברים ועוד.

לשיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp

המוצרים ששינו את חייהם של מיליוני אנשים בעולם

הצטרף לרשימת המנויים וקבל לאימייל עדכונים על המוצרים השימושיים והנמכרים בעולם!

אנחנו נשתדל לשלוח לך את התוכן הכי איכותי שיש. בהרשמתך הינך מאשר משלוח אימיילים לכתובת שלך שחלקם עשויים להכיל תוכן שיווקי. ניתן להסיר את עצמך מרשימת התפוצה בכל עת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הצטרפו למועדון Easy-Time בחינם!

אהבת את התוכן? מגיע לך עוד!

הצטרף לרשימת המנויים וקבל עדכון ברגע שתוכן חדש עולה לאוויר!

אנחנו נשלח לכם את התכנים הכי טובים שלנו, מדריכים וטיפים שיעשו לכם חיים קלים. בהרשמתכם אתם מאשרים את תנאי השימוש של האתר ומסכימים לקבל אימיילים שעשויים להכיל פרסומות.